Monday, July 13, 2009

tenanglah abah AL-FATIHAH



tanggal 4 Julai 2009 masa 7.45 mlm abahku selamat kembali ke rahmat Allah dengan senyuman yg cukup manis...pukul 5.30 ptg terdetik kat ati aku nak call mak...masa aku call tuh mesin hayat abah baru ja tak berfungsi mak panggil nurse..tapi mak dah ckp lepas mak ngajar ngucap kat abah muka abah dah pucat dan dada dah tak bernafas ...tapi biasa la mungkin prosidur kat spital kot kena cuba selamatkan nyawa...Allah Maha Berkuasa dia yang beri dia yg boleh ambil bila2 dah tertulis dah saat tuh jam tuh abah akan pergi...kami redha dengan pemergianmu abah...kami bertolak dari putrajaya kul 7.30 mlm sampai umah tokwan kul 1.00 pagi 5 minit selapas jenazah sampai.....sebelum nih aku cuma baca buku mastika dgn dengar org cita jerk jenazah senyum...alhamdulillah aku dapat lihat sendiri arwah abah senyum manis lain dari senyuman abah waktu bernafas...semua yg ziarah arwah abah jadi saksi...Alhamdulillah semuanya berjalan lancar....

5 comments:

Faina Arisya said...

salam takziah.. semoga arwah ditempatkan dikalangan orang beriman.. aminnn..

Kebod's Family said...

Takziah yer Ira.... banyak2 bersabar.... awak kena kuat semangat untuk bagi semangat kat emak awak yer... dia mesti rasa kehilangan tempat bergantung skang nih....

syeka sweetheart said...

takziah eah..
dr aku sefamily..

Afira said...

ka IRa,

takziah..saya baru tau..tupon dr Kak Imah.coz weekend br2 nih saya p Putrajaya..kelam kabut amk brg2 kt umah sewa.

saya harap sgt2 Kak Irah tabah..sebab saya tau Kak Irah kuat semangat..

shakirah said...

tima kasih la semua ye dok bagi semangat dari abah sakit sampai la abah dah takdak...tima kasih